søndag den 4. marts 2012

Frikadeller til madpakken

Jeg arbejder om aftenen, to gange om ugen. Jeg er tillige en af de slags nærrigrøve, som simpelthen ikke gider købe mad, hver gang jeg skal derhen - det bliver altså for dyrt, når man er på SU :) Jeg skulle derfor finde på noget, som er nemt at have med, og som kan ligge i tasken en hel dag, uden at blive klamt. Det slog mig derfor, at lave en portion frikadeller, fryse dem, og så tage to op om morgenen og komme i tasken. På den måde tør de op i tasken, i løbet af dagen :)
Det skal du bruge:
  • 500 g. hakket svine/kalvekød
  • Salt og peber
  • 1 hakket løg
  • 1,5 spsk creme fraiche
  • 1 æg
  • Lidt mel (efter gefühl)
Det gør du:
  1. Hæld alle ingredienserne ned i en skål, og ælt til en dej.
  2. Form små dunser af farsen og læg på en varm pande med smør.
  3. Steg til de er færdige. :)
Den perfekte madpakkeløsning! - eller som aftensmad :)

Ingen kommentarer: