tirsdag den 3. januar 2012

Svinekød i stærk soyasauce

Da jeg jo har lavet så meget asiatisk på det sidste, har jeg mange friske ingredienser, som jeg gerne vil have brugt, inden det bliver for gammelt. Derfor lavede jeg i går en rigtig lækker kinesisk gryderet, som min eks-svigermor lærte mig at lave. Jeg har altid ELSKET den, den smager super godt, og så får man renset lidt ud i bihulerne ;)

Du skal bruge:
  • 500 g svinekød i tern
  • En stump ingefær
  • 1 frisk chili
  • ½ tsk chilipasta (kan købes i Føtex)
  • 1 hakket løg
  • 4 spsk soyasauce
  • 150 ml vand
  • Salt og peber
  • Grove nudler
  • Lidt olie til stegning

Det gør du:
  1. Hak løget og smid det i en gryde med opvarmet olie.
  2. Gnid kødet i salt og peber, og smid det ned til løgene.
  3. Hak ingefær og chilien (husk at tage kernerne fra) og smid dem ned til kødet.
  4. Brun det hele.
  5. Tilsæt chilipastaen og rør det rundt i blandingen
  6. Tilsæt soyasauce og vand. Få det op at koge, og lad det herefter simre i en halv time.
  7. Imens det simre, kan du forberede nudlerne. De skal typisk koges i en 5 minutters tid. 

Ingen kommentarer: