søndag den 6. november 2011

Rodfrugtdeller


Jeg havde købt en pose med blandede rodfrugter i Netto - 15 kroner koster den, og så er der rigeligt med rodfrugter. Jeg ville lave noget andet end bagte rodfrugter, og fandt derfor på at jeg ville lave "frikadeller" af rodfrugterne. Det smagte sindssygt godt, og jeg ville derfor give opskriften videre. :) Opskriften er til 1 person.
Du skal bruge:
  • 1 gulerod
  • 1 lille rødbede
  • 1 pastinak
  • Salt & peber
  • Chili
  • 1 æg
  • 1 spsk rasp
Det gør du:
  1. Skræl og riv rodfrugterne ned i en skål.
  2. Bland salt peber, chili, æg og rasp i og bland det rundt.
  3. Opvarm en pande. Form små deller af blandingen og steg på panden, til dellerne er sprøde. Det tager kun et par minutter på hver side :)

Jeg spiste det med en lækker fetasalat til, samt varmt hvidløgsbrød. Rigtig lækker og billig mad - jeg skal helt sikkert lave det en dag igen! :)

3 kommentarer:

Sine sagde ...

Looks delish:)

Prikker i luften sagde ...

Fantastisk farve må jeg sige, dem vil jeg bestemt prøve:-)knus.

Amalies Mad sagde ...

Det var rigtig lækkert, og ja farven er jo skøn - en rigtig tøsefarve ;)