søndag den 27. november 2011

Tærte af rester.

Vi nærmer os jo slutningen af måneden, og derfor også efterhånden lavvande i madbudgettet. ;) Derfor valgte jeg i går at købe en tærtebund og en frisk mozarella, og så ellers bare lave en tærte af hvad jeg nu lige havde i køleskabet. Den blev fantastisk!! Min veninde og jeg spiste næsten hele tærten, så man skal heller ikke kimse af at servere den for gæster. ;)
Du skal bruge:
  • 1 tærtebund
  • Lidt hakket oksekød (jeg havde en lille rest på 100 gram tilbage eller sådan noget)
  • Lidt bacon (Havde en halv pakke tilbage)
  • 2 gulerødder
  • 1 tomat
  • 4 æg
  • Tørret basilikum
  • Lidt revet cheddar (dette havde jeg også en bundslat tilbage af).
  • 1 frisk mozarella
  • 2 spsk creme fraiche.
  • Salt og peber. 
Det gør du:
  1. Skræl gulerødderne og riv dem ned i en pande.
  2. Skær bacon i stykker, og tilsæt også det, samt oksekødet på panden. 
  3. Bred tærtebunden ud over et tærtefad (husk at prikke lufthuller i dejen) og forbag den i 10 minutter ved 200 grader. 
  4. Tænd (imens bunden forbages) for kødblandingen og steg til det er brunet. 
  5. Hæl 4 æg i en skål, og rør i dem til det bliver en "æggesnaps". Tilsæt basilikum, salt og peber efter smag.
  6. Skær tomaten i tern og tilsæt i blandingen.
  7. Tilsæt cremefraiche.
  8. Skær det friske mozarella i bider og hæld i æggeblandingen, sammen med den revne cheddar. Bland det hele rundt. 
  9. Tag bunden ud af ovnen - hæld først kødblandingen i, derefter toppes med æggeblandingen.
  10. Bag ved 200 grader i 15 minutter, eller til æggemassen er gennembagt. 

3 kommentarer:

Prikker i luften sagde ...

Det ser rigtig lækkert ud, dejligt at du er så god til at bruge det du lige har. Det var der mange der kunne lære noget af:-)knus.

Vanessa sagde ...

Det ser lækkert ud. Jeg elsker virkelig tærte. Jeg må prøve den! :D

Amalies Mad sagde ...

Mmh, den var bare rigtig lækker - og ja. Synes ligeså godt man kan bruge det man har i køleskabet, istedet for at købe en masse nyt hele tiden. Det er jo både billigere og bedre for Jorden :)