søndag den 4. december 2011

Lasagne cupcakes

I går havde jeg lyst til lasagne, og havde set på amerikanske madsider, at lasagne cupcakes, eller mini lasagner var blevet populære, og det ville jeg da lige prøve at lave! :) De blev smaddergode, men tror det er en god idé at komme bagepapir i formene, for de var lidt svære at få op uden at de gik i stykker bagefter :) Anyway, her er lige en lille trin for trin oversigt over, hvordan man laver dem :) 



Du skal bruge:
  • Friske lasagneplader
  • Hakket oksekød
  • Hakkede tomater
  • Champignon
  • Lidt chili og tørret basilikum
  • Mornaysovs
  • 2 pakker frisk mozarella
  • En muffinform
  • Rasp.


  1. Klip lidt af de friske lasagneplader og læg det i bunden af muffinformen. 


2. Fyld lidt kød i formen. 

3. Klip endnu et stykke lasagneplade af, og læg det ovenpå kødet. 

4. Læg endnu et lag kød på lasagnepladen, og læg nogle små stykker frisk mozarella ovenpå. 

5. Hæld en portion mornaysovs over. 

6. Slut af med at drysse en teskefuld rasp over "cupcaken" 

7. Bag i ca. 15 minutter, ved 200 grader :)

Og spis! :D

5 kommentarer:

millamakron sagde ...

Det var da en smart ide!
Dine blogs er så hyggeligt, Amalie :)

Amalies Mad sagde ...

Tusinde tak, det er jeg glad for at du synes!! :)

Trisse sagde ...

EJ, hvor smart :p
Det må jeg prøve en eller anden dag! Når jeg får mig sådan en muffinform :p

Henriette Collett sagde ...

Hvor har jeg savnet dine indlæg! Du er altså genial til at finde på lette retter som ser SÅ lækre ud. Mums. Anderledes, men stadig til at overkomme. At lave den blog her var en fantastisk idé. Kan slet ikke undvære den :$
Låååååååååååve <3

Amalies Mad sagde ...

Nåårh I er søde piger. Tak for komplimenterne! ;D