fredag den 4. november 2011

Tærte med bacon og feta


Jeg er syg i dag, og aftensmaden skulle derfor bare være hurtig (men på samme tid lækker, for man skal trøstespise, når man er syg;)).. Derfor faldt valget på tærte, med nogle ingredienser, som jeg i forvejen havde i mit køkken. 

Du skal bruge:
  • 1 tærtebund
  • 1 pakke bacontern
  • 4 æg
  • 2 spsk creme fraiche
  • Fetaost (den ordentlige slags, ikke salattern :)), efter smag
  • Salt og peber
Det gør du:
1. Bred tærtebunden ud i fadet, og forbag den 10 minutter ved 200 grader.
2. Steg baconternen let på panden.
3. Bland 4 æg, 2 spsk creme fraice og salt og peber sammen i en skål. Smuldr din fetaost ned i æggeblandingen.
4. Tag tærtebunden ud af ovnen, og fordel baconternene i den. Hæld æggeblandingen ud over 
5. Bag i ovnen ved 200 grader i 20 minutter, eller til æggemassen er fast.

Servér med salat til, hvis du vil have lidt frisk tilbehør til.

- I morgen skal Simon og jeg bage edderkoppe cupcakes, som jeg viste jer for et par indlæg siden. Det skal nok blive sjovt! :D

2 kommentarer:

Prikker i luften sagde ...

Hvor ser det lækkert ud, tak for opskriften og rigtig god bedring:-)

Amalies Mad sagde ...

Den smagte rigtig dejligt, og så var der endda rester til dagen efter ;)

Tusinde tak, og god weekend til dig ! :)