lørdag den 14. april 2012

Tærte med spejlæg


Herhjemme ELSKER vi tærte, og vi ELSKER æg. Så da jeg så opskriften på en tærte med spejlæg i, på Plate du Jour var jeg ikke i tvivl om, at jeg var nødt til at lave den snart. Tærtebunden er lavet af Maizena, hvor man bare skal tilsætte vand (jeg ved ikke, hvorfor, men LIGE tærtebunde gider jeg ikke lave selv?:D). Rigtig vellykket tærte :)

Det skal du bruge:
  • Tærtebund
  • 2 gulerødder
  • 2 tomater
  • 1 pakke bacontern
  • 1 pore
  • 2 æg til æggemassen
  • 4 æg til spejlæg
  • En håndfuld revet parmasan
  • 2 skefulde creme fraiche
  • En slat mælk
  • Salt og peber
Det gør du:
  1. Pensl et fad med olie, og spred tærtedejen ud over.
  2. Steg bacon og hæld det i tærten. Skær porer i ringe, skær gulerødder i skiver og tomater i stykker, og hæld i tærten.
  3. Bland de 2 æg, mælk, ost og cremefraiche og hæld ud over tærten.
  4. Bag den ved 200 grader i 20 minutter.
  5. Tag tærten ud og knæk de 4 spejlæg ud over. Bag den 15 minutter mere, eller til spejlæggene er færdigbagte. :)

Ingen kommentarer: