tirsdag den 4. oktober 2011

Farseret Squash

Jeg er så heldig at have en mor, med en rigtig lækker køkkenhave. De har overskud af squash for tiden, og jeg fik derfor et par stykker med hjem, sidst jeg var på besøg. Derfor stod menuen i dag på farserede squash, som både min søde kæreste og jeg kan lide. Det er en sund, lækker og nem ret til en helt almindelig hverdagsaften! :-)



Du skal bruge (til 2 personer):
  • 2 hele squash
  • Hakket oksekød
  • 1 dåse tomatpuré
  • 1 fed hvidløg
  • 1 løg
  • Oregano
  • Basilikum
  • Revet mozarella
  • Rasp
  • 2 spsk creme fraiche
  • Salt og peber
Det skal du gøre:
1. Skær squashene over i halve. Udhul dem, og skær det overskydende squashkød i tern
2. Hak et løg - alt afhængig af, hvor store stykker du kan lide ;)
3. Brun løg og squashkød i en gryde, og tilsæt derefter kødet, som også skal brunes.
4. Put tomatpuré i, rør rundt og tilsæt de 2 spsk creme fraiche.
5. Smag til med oregano, basilikum, salt og peber. 
6. Læg de udhulede squash i et ildfast fad, fyld dem med kødsovs, drys med rasp.
7. Bag dem ved 200 grader varmluft, først i ca. 15 minutter, herefter tages de ud, og der drysses med mozarella. Bag færdig i ca. 10 minutter.


Ingen kommentarer: