mandag den 10. oktober 2011

Pærecrumble

Pærer er jo en rigtig efterårsfrugt, og de fås derfor smadderbilligt rundt omkring. Jeg selv købte 1 kg pærer i Netto for 10 kroner. Voila! :) Jeg har fødselsdag næste weekend og skal derfor medbringe kage til min læsegruppe i morgen. Valget faldt på en pærecrumble, efter lange overvejelser ;)


Kan desværre ikke tage et billede uden springformen, da jeg skal medbringe den til min læsegruppe i morgen (: 

Du skal bruge:
  • 4 pærer
  • 3,5 dl hvedemel
  • 3,5 dl sukker
  • ca. 180 g margarine
  • Lidt kanel
Det gør du:
1. Skyl pærerne og skræl dem. Skær dem over og skær kernehuset ud. Skær pærerne i tern, ned i det fad du vil bage kagen i.
2. Strø lidt kanel over pærerne - så meget du nu kan lide ;)
3. Put mel og sukker i en skål. Smuldrer margarinen ned til det.
4. Ælt ingredienserne sammen.
5. Smuldrer dejen ud over pærerne, så det er ligeligt fordelt over hele fadet.
6. Bag ved 185 grader i ca. 35 minutter - eller til kagen er sprød :)

Den kan med fordel serveres med creme fraiche, for at få lidt syrligt med til :) Nam!

6 kommentarer:

Anne sagde ...

Hvor ser den bare lækker ud - den har en superflot lysebrun farve:-)

Bettina sagde ...

Ummi nummi nummmi... blir jo helt sulten søde...

Amalies Mad sagde ...

LaT: Tusinde tak:D Den smagte også rigtig lækkert, tror dog jeg vil bruge lidt mindre sukker næste gang :)

Bettina: Hehe, du kommer bare og får en portion søde;)

Prikker i luften sagde ...

Hvor ser det lækkert ud:-)det er i det hele taget en meget inspirerende blog du har. Jeg glæder mig til at følge med:-)

Anonym sagde ...

Uhm, den ser lækker ud :-)

Mange hilsner
Birthe

Amalies Mad sagde ...

Prikker i luften: Tusinde mange tak, er glad for at du har lyst til at følge mig!! :)

Newyorker: Mmh, den var sørme også lækker. hehe :D